Iarna 

În timpul de iarnă, copiii au posibilitatea să trăiască intens relația cu natura, ei fiind orientați spre cunoașterea directă a fenomenelor naturale: zăpadă, gheață, ger, crivăț, viscol, lapoviță. Ei observă transformările care au loc în natură – topirea gheții sau procesul de înghețare, topirea zăpezii, chiciura, etc. De asemenea copiii învață și practică jocuri specifice acestei perioade: alunecat pe gheață, săniuș, înălțat oameni de zăpadă. În aceste moduri își imbogățesc vocabularul cu expresii și cuvinte cum sunt: „nămeți”, „omăt”, „chiciură”, „burniță” etc. La grupă se spun versuri, poezii, cântece despre iarnă și se interpretează povești și basme specifice în cadrul jocului cu roluri sau a teatrului de masă. Se confecționează trăistuțe din lână și oameni de zăpadă din lână și ceară, steluțe de gheață din hârtie de și căsuțe din lemn pentru păsărele, dezvoltând în sufletele copiilor, sentimente pozitive față de fenomenele iernii. Toate acestea au ca scop trăirea cu bucurie a iernii, a jocului împreună.