Pedagogia Waldorf

De ce Waldorf?

Cum știu dacă o educație Waldorf este potrivită pentru copilul meu? Iată 10 intrebări care ar putea să te ajute să iei o decizie.

Cauţi…

1. O grădiniță care consideră educația o călătorie nu o cursă?
2. O educație pentru copilul tău care integrează arta, muzica si miscarea în experiența invățării?
3. O educație care respectă profund copiii?
4. O educație care întărește legătura copilului cu natura?
5. O educație care alimentează entuziasmul pentru cunoaștere?
6. O educaţie în care motivarea copilului se realizează prin stimularea interesului faţă de activitatea în sine,fără a se baza pe presiuni exterioare?
7. O educație care hrănește spiritul copilului?
8. O educație care asigură învățarea activă și creativă?
9. O educație care promovează dezvoltarea socială sănătoasă și construirea comunității?
10. O educație care stimuleaza copilul in întregul său – intelectual, emoţional si fizic?

Ce ofera pedagogia Waldorf copiilor?
•  Spatiul si timpul in care pot sa-si desfasoare cu totul existenta de copil: ambianta simpla, calda, totul este multifunctional, totul este natural.
•  Jocul – o activitate plina de o seriozitate profunda, in care copilul dezvolta forte creatoare si mobilitatea trupului: joc liber, joc de degete, joc ritmic …
•  Oportunitatea pentru a-si forma degetele indeminatice – dezvolta o gandire mobila:
–  activitati practice: cusut, tesut, paslarit, postavit …
–  activitati gospodaresti: spalat, dereticat, facut paine, salata de fructe …
•  Ambianta artistica, ingrijirea simturilor, exprimarea libera, trairea frumusetii, armonizarea emotionala: pictura, desen cu ceracolor, euritmie, flaut pentatonic, dans, muzica vie, modelaj cu ceara, picturi cu lana colorata …
•  Intalnirea cu natura, cu iubire, respect si recunostinta: plimbari, excursii, trairea fenomenelor naturale, vietuirea fiintelor elementare (pitici, silfide …), gradinarit …
•  Comunicare libera, creativa: basm, teatru de marionete, teatru de masa, teatru cu roluri …
•  Un ritm sanatos – copilul insusi este o fiinta ritmica: ritmul zilei, al saptamanii, al omului (sarbatori, anotimpuri, zile de nastere).

  • Rudolf Steiner

  • De ce pedagogia alternativa

  •